Paulius Žižliauskas

Gėlių pigmento naudojimas spaudai žiemos metu, kaip gėlynų priminimas Utenos gyventojams.

Atmena
 

Vaikštant Utenoje šiltuoju sezonu, akiratyje nuolat matomos gėlės – nedideli asmeniniai darželiai, ant palangių ar tiltų kabantys vazonai, viešųjų parkų pakelės. Tik prasidėjus šalčiams, vazonai nukabinami, o daugiamečių gėlių žiedai nukarpomi ir lieka tik krūmai plikais stiebais. 

Norėdamas išlaikyti gėlynų dvasią ir šaltuoju sezonu, naudoju antotipijos metodą. Įamžindamas gėles popieriuje, siekiu joms suteikti antrą gyvenimą.

Antotipijos proceso metu, gėlių žiedlapiai arba lapai sutrinami ir maišomi su distiliuotu vandeniu ar alkoholiu, o tada ši mikstūra perkošiama per medvilnę. Gautas skystis kurį laiką savyje turi spalvinį pigmentą. Jis užtepamas ant popieriaus, tada ant viršaus dedamas gėlės žiedas, prispaudžiamas stiklu ir eksponuojamas lauke. 

Laikui bėgant, neuždengtos popieriaus vietos pradeda blukti, o uždengtos išlaiko spalvą, nes saulės UV spindulių patekimas ant popieriaus tose vietose yra sumažėjęs. 

Skiriu šiuos darbus Utenos miesto gyventojams kaip tam tikrą prisiminimą ir kaip galimybę stebėti tolimesnę kūrinių kaitą. Blukimo proceso trukmė nenuspėjama – kiekvienas kūrinys keisis skirtingu greičiu iki pat 2021 m. kovo mėnesio.
 

 

Paulius Žižliauskas yra Šiauliuose gimęs (g. 1997) laisvai samdomas fotografas, fotografijos ir medijų meno bakalauras, Ars Electronica 2020 projekto dalyvis.  


Dar būdamas šešiolikos Paulius pradėjo  intensyviai dokumentuoti savo gimtojo miesto ir Vilniaus gatves, savo ir kitų kasdienybę. Studijuodamas Vilniaus Dailės Akademijoje, Paulius daug laiko praleido fotografijos laboratorijoje, padėdamas studentams susipažinti su fotografijos procesais. Savo žiniomis jis taip pat dalinosi rengdamas analoginės fotografijos dirbtuves ir organizuodamas dirbtuvių metu gautų rezultatų parodas.  Ši veikla dar labiau sustiprino jo meilę analoginės fotografijos procesams, tokiems kaip cianotipija, antotipija ar sidabro želatinos spauda.

Paulius Žižliauskas_m.jpg